HYÖDY HAMPPUTUOTTEISTA

Kasvatetaan kestävää hyvinvointikulttuuria – helposti ja hauskasti hampusta.

Hamppu on monien mahdollisuuksien kasvi, ja sen avulla voidaan saada Suomi kukoistamaan – kohti kestävää hyvinvointkulttuuria.

Hamppumaan missiona on saada kestävää hyvinvointikulttuuria edistävät ideat itämään. Käytännössä se olisi jotain tälläistä:

hyvinvointikulttuuri

Kuten etusivuilla jo kerrottiin: Hamppulla voidaan kasvattaa kestävää hyvinvointikultturia – helposti ja hauskasti.

Eli nyt on aika saada Suomi kukoistamaan hampulla, ja siihen tarvitaan sinun apuasi.

Haluatko tietoa Kumppanuusohjelmasta sähköpostiisi? Liity tästä!

Joten eiköhän aloiteta?

Mutta ensiksi muutama tärkeä pointti..

Kolme asiaa jotka johtavat menestykseen Mark Manson, Subtle Art of Not Giving A F*ck, 2017, mukaan.

  1. Tarvitaan kyky nähdä parempia vaihtoehtoja
  2. Tarvitaan kyky tehdä parempia päätöksiä sen perusteella mitä näkee
  3. Tarvitaan kyky pysyä polulla

Ja toiseksi…

Kuten Jari Sarasvuo hyvin sanoo.. (Yle Puhe monologissaan – Onko ihminen kohtalonsa kapteeni http://areena.yle.fi/1-3834505)

Koska ihminen kuitenkin joutuu uskomaan johonkin.

Niin miksi emme uskoisi johonkin, joka todistetusti tuottaisi paremman lopputuloksen?

Koska kaikki maailmankuvat ovat yhtä mahdollisia.

Niin ehkä kannattaa yrittää valita, tai edes hyväksyä apua, jotta saisi valita jonkun version maailmankuvasta, jonka hedelmistä tulee hyvä ja kiitollinen olo, itselle ja muille, nyt ja myöhemmin.

Tietenkin tämä edellyttää sitä, että jossakin vaiheessa ihminen tajuaa, että vaikka minun valtani tähän elämään on vähäinen, niin olen vastuussa uskomuksistani.

Miten niin vastuussa? No palataan Mark Manson kirjaan.

Ihminen on vastuussa asioista, joihin hän ei ole syypää.

Ihminen on vastuussa vahingoista, ja ihminen on vastuussa heikkoudestaan.

Hän ei ole sen heikkouden syypää. Mutta hän on vastuussa siitä elämästä, jonka hän joutuu elämään heikkona.

Eli me olemme vastuussa vahvistumisesta.

Vastuu tarkoittaa kykyä toimia vastuullisesti – eli vähän järkevämmin siinä tilanteessa missä me olemme. Ja kaikilla on tämä vastuu.

Kerrotaan esimerkki.

Kuvitellaan, että olet kotona kylmänä talvisena iltana, vähäpukeisena tekemässä sitä mitä aina teet. Kun yhtäkkiä ulkooveesi koputetaan.

Puet päällesi ja menet avaamaan. Oven takaa löydät korin, jossa on pikkulapsi.

Mitä teet?

No koska maailma on paha paikka, ihmiset on ahneita ja pahoja, kaiken lisäksi hallitus kusee, eikä sitä paitsi ole edes sinun lapsi, niin vedät tietenkin oven kiinni ja jatkat runkkaamista.

Niinkö?

NO ET TIETENÄÄN!

Otat sen paleltumaisillaan olevan lapsen korissa sisään. Ja se mitä tapahtuu seuraavaksi riippuu sun resursseista.

Eikö niin?

Sinä ET OLE vastuussa siitä, että joku jätti sun ulko-oven eteen pikkulapsen.

Mutta SINÄ OLET vastuussa siitä, että se lapsi saa asianmukaista hoitoa. Että se pelastetaan.

No tämä pikkulapsi ajatus on helppo.

Mutta entäs jos siellä oven takana onkin teini, joka sanoo että sillä on nälkä. Mitäs sit sanot?

Soitat poliisin? Käsket pois?

Pyydät lapsen sisään ja vähän jututat sitä ja tarjoat ehkä kaakaota tai pakuriteetä, tai mitä sulla siellä nyt onkin.

Ja huomaat, että kun vähästä annat niin se kirkastaa sitä lasta.

Eli se missä kohtaa laukeaa se vastuullisen käyttäytymisen malli, riippuu tietenkin myös ärsykkeestä.

Hyvin vastuullisesti ihmiset auttavat jopa aikuista ihmistä, jolla on ilmeinen hätä.

Jotkut ovat jopa niin vastuullisia, että ovat valmiita, jos ei nyt ihan vegaaneiksi ryhtymään, niin ainakin syömään useammin kasviproteiineja.

Onkin ollut mahtavaa seurata viime vuosien kehitystä kasvisruoan suosion nousussa. Seuraavaksi onkin hampun nousun aika.

Eikö olisikin mahtavaa kun hampputuotteita, kuten vaikkapa vaatteita ja elintarvikkeita olisi helpommin ja enemmän tarjolla? Jopa niin paljon, että kotimainen teollisuus voisi kukoistaa?

Markkinataloudessahan homma menee niin, että kysyntä määrää tarjonnan. Eli loppupeleissä minä, sinä ja kaikki muut kannamme valinnoillamme vastuun siitä, mitä tuotteita ja palveluita meille tarjotaan.

Kuluttajat omistavat brändit, sanoo Philip Kotler, markkinoinnin isä:kin.

Mutta me sanomme, että ihmiset omistavat brändit, ja me haluamme rakentaa ihmisten kanssa syvempää yhteistyötä nostaaksemme suomalaisen hampputeollisuuden kukoistukseen. Ja tähän tarvitaan myös sinua ja sinun aikaasi.

Tykkää, jaa ja keskustele kaikesta mikä vähänkin sivuillamme kiinnostaa sinua. Koska se todennäköisesti kiinnostaa ystäviäsikin. Ja hei, se on helppoa – joka sivulla on laita jakoon painikkeet. Näin otamme ensimmäiset askeleet suomalaisen hampputeollisuuden edistämisessä.

Kutsumme sinut tottakai myös mukaan hamppuheimoon, jonka tarkoituksena on kasvaa kohti visiokartan mukaista

toimintaa.

Tähänkin osallistuminen on helppoa, ja toki myös hauskaa. Jokainen osallistuu omien kykyjensä ja kiinnostuksensa rajoissa. Samalla saat hampputuotteista ravitsemuksellista ja taloudellista hyötyä.

Tilaa uutiskirjeemme, niin keron lisää, ja vastaa myös, sen mukana tulevaan kyselyyn, niin osaamme osallistuttaa sinut – sinulle sopivin keinoin. Emme tule pommittamaan sinua mainonnalla, vaan kiinnostavilla uutisilla toiminnastamme, sekä pyytämään sinua osallistumaan toimintaamme ja hampputeollisuuden kehittämiseen.

Kasvatetaan kestävää hyvinvointikulttuuria yhdessä.

Tehdään elämästä kestävästi helppoa ja hauskaa.

<3:lla

Jaakko Myllyniemi

Hamppukokki

Tommi Saltiola

Hamppusuunnittelija

Sami Kiukas

Hamppupuhuja

PS: Kyllä, osa tekstistä ja se tarina on kopioitu suoraan Jari Sarasvuon Yle Puhe monologista.

PSS: Kiitos monologeista Jari, sinä olet yksi guruistani. Kuten on jokainen kohtaamani ihminen. Rakkaudella Jaakko.

Tämä kopioitu teksti antoi hyvän tarinan avuksi. Käytämme sitä avoimesti valjastaaksemme hampun hyötykäytön kasvuun myös Suomessa.

Piditkö lukemastasi? Sitten todennäköisesti pitäisit uutiskirjeistämme.

Tilaamalla saat:

– Ilmaisen Hamppukokin – Parhaat Hamppuruoat pdf-kirjan – Mahdollisuuden kasvaa hamppuheimon kanssa – Rahanarvoisia etuja – et kuitenkaan mitään tarjousmainos pommitusta – Saat seurata eturiviltä Hamppumaan ja kestävän hyvinvoinikulttuuri edistymistä – Saat vaikuttaa kotimaisen hampputeollisuuden kasvuun

TILAA UUTISKIRJE JA PDF-OPAS

Piditkö lukemastasi? Sitten todennäköisesti pitäisit uutiskirjeistämme.

Tilaamalla saat:

Ilmaisen Hamppukokin - Parhaat Hamppuruoat pdf-kirjan

Mahdollisuuden kasvaa hamppuheimon kanssa

Rahanarvoisia etuja - et kuitenkaan mitään tarjousmainos pommitusta

Vaikuttaa kotimaisen hampputeollisuuden kasvuun